Dr Tomasz Besta jest psychologiem. Pracuje w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Bada zagadnienia związane ze stosunkami międzygrupowymi, dynamiką grup oraz działaniami zbiorowymi. Zaangażowany w kierowanie i współprowadzenie krajowych i międzynarodowych projektów badawczych dotyczących takich zagadnień, jak zachowanie w tłumach, skutki silnej identyfikacji z grupą czy wyznaczniki poczucia związku z miejscem zamieszkania. Współautor książki popularnonaukowej „Między grupami. Przewodnik po relacjach z ludźmi, którzy się od nas różnią”.
O wystąpieniu:
Badania naukowe nad konsekwencjami różnorodności w szkołach wskazują zarówno na wyzwania związane z edukacją osób o różnych wartościach i stylach życia, jak i na szanse i korzyści z niej płynące. Przyjrzymy się, jakie są zagrożenia i możliwe negatywne konsekwencje uczęszczania do bardzo różnicowych szkół. Czy rozwój umiejętności przyjmowania perspektywy i empatii związany jest z uczęszczaniem do szkoły wraz z uczniami i uczennicami z różnych grup społecznych? Czy szkoły integrujące dzieci z niepełnosprawnością pozwalają na lepszy rozwój teorii umysłu u swoich uczniów i uczennic? Jakie są warunki tego, aby w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w możliwości wspólnej edukacji osób o odmiennych narodowościach i przekonaniach religijnych?